Regeneracja pomp paliwa wysokiego ciśnienia Common Rail

Specjalistyczny warsztat naprawczy pomp paliwa założony przez Janusza Oleszczuka powstał w 1987r.
Od 1990 jest zlokalizowany przy ul. Warszawskiej  łączącej Bemowo i podwarszawskie Babice.

Ulica Warszawska na tym odcinku to część drogi wojewódzkiej nr 580,
prowadzącej dalej przez Zielonki, Wyględy, Borzęcin Duży, Zaborów, Leszno, Kampinos aż po Sochaczew.
W odległości do 30 km mamy też następujące miejscowości:
- Łomianki, jadąc z kierunku Bielany i Mościska lub Żoliborz,
- Błonie, Ożarów Mazowiecki, Bronisze jadąc krajową dwójką
- Grodzisk Mazowiecki, Brwinów, Pruszków i Piastów jadąc z kierunku Warszawa-Ursus i Włochy.


Przed naprawą układu wtryskowego paliwa /wtryskiwaczy/ najpierw badamy wydajność pompy paliwa CR, następnie - jeśli jest to konieczne, przeprowadzana jest diagnostyka wtryskiwaczy paliwa.  Mała wydajność pompy paliwa najczęściej spowodowana jest utratą szczelności.

Pompy wysokiego ciśnienia common rail testujemy na stole probierczym.  Sprawdzamy czy pompa jest szczelna (nie poci się) czyli czy nie ma z niej wycieków; diagnoza pompy zależy od jej rodzaju i przebiega przy ciśnieniach 1350 lub 1600 barów, a dla niektórych pomp nawet przy 1800 barach.
Wydatek pompy paliwa jest to test pokazujący stan mechaniczny pompy, tzn. sprawność zaworów i sekcji.

Jeśli pompa nie przejdzie pomyślnie testu, to należy ją rozłożyć na części i wycenić koszty naprawy. Pierwszy etap sprawdzania pompy to również badanie wydatku pompki wstępnej wytwarzającej niskie ciśnienie. W niektórych modelach aut montowana jest pompa elektryczna, umieszczana w zbiorniku paliwa lub zaraz za nim. Wtedy to ona podaje ciśnienie wstępne do pompy wysokiego ciśnienia.

  • pompa Bosch wtrysku CR
  • pompa Bosch wtrysku CR

Diagnozujemy i uszczelniamy lub naprawiamy pompy wysokiego ciśnienia firmy Bosch stosowane w układach wtrysku CR

Na kolejnym etapie testów sprawdzany jest zawór elektryczny pompy wtryskowej.  Tu też określa się wydatek pompy - dawkowanie przy odpowiednich parametrach kontrolnych musi podawać ściśle określoną ilość paliwa.

Jeśli nie pomogło uszczelnienie lub naprawa pompy paliwa sprawdzamy wtryskiwacze - przeprowadzany jest szereg rygorystycznych testów, które ma spełniać każdy wtryskiwacz paliwa.  Diagnozowana jest szczelność wtryskiwaczy oraz stan ich końcówek (rozpylaczy paliwa). Ustalamy czy wtryskiwacze pracują prawidłowo przy maksymalnym ciśnieniu (do 1790 barów) oraz na wolnych obrotach przy 250 barach.
    Więcej o wtryskiwaczach piszemy na oddzielnej stronie.


Wskazówki dojazdu do naszego warsztatu

Obecnie, po otwarciu nowego kawałka autostrady A2 czyli tzw. łącznika Powązki-Konotopa, dotarcie do nas z Warszawy możliwe jest na dwa sposoby: drogą wojewódzką 580 od ul. Lazurowej oraz wspomnianym łącznikiem do drogi 580 (czyli do ul. Warszawskiej) prowadzącej do Babic. Odszukanie wjazdu w uliczkę prowadzącą bezpośrednio do naszej firmy ułatwia pomarańczowo srebrny szyld ustawiony przy ul. Warszawskiej.

  • szyld1 firmy Oleszczuk diesel

    Oznakowanie wjazdu widoczne z kierunku 'od Bemowa'

  • szyld2 firmy Oleszczuk diesel

    Oznakowanie wjazdu widoczne z kierunku 'od Babic'

Diagnoza, uszczelnianie, naprawa pomp wysokiego ciśnienia firmy Bosch